Terdapat ralat dalam alat ini

Ahad, 1 Jun 2014

Nak Habaq Mai~

Assalamualaikum semua!!!
Hehe..saje jer wat suspen kan??
xde larh sbnrye sje je nak habaq pasai cerpen yg akan dtg x lma lgi,,huhu..

ape ek tjuknye??
hah,,'CUBA TRY TEST UJI CINTA'
haha..mcm pelik je tjuknye,,haha
nak tau sdikit pasal cite ni sikit x,,hoho..boleh..

cite niy bermula apabila jejaka tampan#la sngat iaitu Fitri bertemu dgn Radziah seorang gadis gamble yg sikapnya tak ubah seperti seorang llaki ttapi keanak2kan..

Bab 1-pengenalan

pada hari pertma pgnalan di sebuah institut pngajian..di dalam sebuah kafe..

''eh,mintak maaf!alamak,sakit ke?cik?ok ke tak ni?"tnya fitri,'hui,cun jugak awek niy'
"hoi,buta ke apa?mata ko tercicir ke apa?sakit ko tau tak?"jerit radziah,'pergh,muka da hensem tapi buta.sia2 je'
"eh,tercicir mana ada.ada je mata saya kat sini.Hah,cak bah!"
"Woi,tak lawak,ok!Dah langgar org,pastu buat loyar buruk.Tak malu betul!"
"Alah,awak ni asyik nak marah2 je.Cuba try senyum."
"Eleh,tak kuasa aku nak senyum kat kau.Dahla cuba, try plak tu.Mana satu entah yang betul."
"Ok2.Cuba,try,test,uji senyum.Hehe.Tak adalah.Cuba senyum, baru comel."
"Emm.Puas!"Radziah segera mninggalkan Fitri disitu.

"Hai!Awak yang suka mengamuk tu kan?"
"Kalau ya,pun kenapa?Ada masalah?Ke nak cari gaduh lagi?"
"Tak adalah.Saya saja nak tanya nama awak siapa,ya?Nama saya Fitri Hakimi bin Faizal Iskandar.Awak?"
"Aku tak tanya pun nama kau siapa.Tapi tak apalah.Kesian kau.Nama aku NurFarah Radziah bt Farhan"
"Eh,samalah.Ada huruf F jadi saya boleh panggil awak Farah la ya?"
"Tak,jangan harap.Kau boleh panggil aku Radzi je,faham?Kau nak aku panggil kau Fitri ke Hakimi?"
"Oh,awak panggil saya Fitri je.Kenapa mesti Radzi?Bukan ke macam lelaki?"
"Eh,suka hatilah.Nama aku!"
"Ok.Apa-apa sajalah" -klau nak lagi kene tunggu-


eh x ckup lagi ke???haha..xpe2 tnggu je cerita akan dtg..hoho
apa akan trjdi pda hubungan antra diorang??
adakah kdtgn org ke-3 mnjdi punca kerenggangan hubungan mreka..
tunggu!!!

Sabtu, 3 Ogos 2013

Just give me a reason~Jason Chen ft Megan Nicole

Right from the start
You were a thief
You stole my heart
And Im your willing victim
I let you see the parts of me
That weren’t all that pretty
And with every touch you fixed them
Now you’ve been talking in your sleep oh oh
Things you never say to me oh oh
Tell me that you’ve had enough
Of our love, our love
(Chorus)
Just give me a reason
Just a little bit’s enough
Just a second we’re not broken just bent
And we can learn to love again
It’s in the stars
It’s been written in the scars on our hearts
That we’re not broken just bent
And we can learn to love again
I’m sorry I don’t understand
Where all of this is coming from
I thought that we were fine
(Oh we had everything)
Your head is running wild again
My dear we still have everythin’
And it’s all in your mind
(Yeah but this is happenin’)
You’ve been havin’ real bad dreams oh oh
You used to lie so close to me oh oh
There’s nothing more than empty sheets
Between our love, our love

Oh our love, our love
(Chorus)
Just give me a reason
Just a little bit’s enough
Just a second we’re not broken just bent
And we can learn to love again
I never stopped
You’re still written in the scars on my heart
You’re not broken just bent
And we can learn to love again
Oh tear ducts and rust
Ill fix it for us
we’re collecting dust but our love is enough
You’re holding it in
You’re pouring a drink
No nothing is as bad as it seems
We’ll come clean
(Chorus)
Just give me a reason
Just a little bit’s enough
Just a second we’re not broken just bent
And we can learn to love again
It’s been written in the scars
It’s been written in the scars of our hearts
That we’re not broken just bent
And we can learn to love again
Just give me a reason
Just a little bit’s enough
Just a second we’re not broken just bent
And we can learn to love again
It’s benn written in the scars
It’s been written in the scars on our hearts
That we’re not broken just bent
And we can learn to love again
Oh we can learn to love again
Oh we can learn to love again oh oh
That we’re not broken just bent
And we can learn to love again

Sabtu, 13 Julai 2013

let's follow

https://twitter.com/SyafiqahAzwani

SAHABATKU~

kadang kala kita x prnah mnyedari org yg akan mmbntu kita slalu ade disisi kita,,namun krane keegoan dri sndri merubah sgale..apabila sseorang itu tlah prgi mninggalkan kita,,brulah kite trpikir dan mnyedari perkara trsbut,,dan saat itulah terdetik rasa kesal dan insaf apabile SAHABAT kite sndri prgi mninggalkan kita...

Awak dan Saya adalah insan yg digelar SAHABAT,,walaupun ape yg trjdi di dlm perjuangan menuntut ilmu awak sntiase ade utk saya,,,kita brsma2 memartabatkan agama,masyarakat dan negara...saya sayg awak,SAHABAT SAYA!!!!

Metafora~NICE

Sekerat akar mampu kuhulur padamu
Di saat dikau terkapai dan kelemasan 
Di arus hidup yang tinggal sejengkal cuma
Katamu kau tak bisa berenang ke sana

Engkaulah teman tanpa sangsi dan curiga
Setelah aku mendengar lirih ratapmu
Harumnya sekuntum melati di embunan pagi 
Sewaktu kita melewati sebidang tanah perkebunan
Persahabatan

Tersasar aku di dalam mentafsir
Aksara jujur dan ketelusan yang terpamer di wajahmu 
Terlalu naďf untuk ku fahami 
Metafora puisi dusta dan personafikasi

Sukarnya untuk aku membuktikan
Kebenaran yang berpihak padaku
Kerna peluang langsung tiada padaku
Sedarlah aku erti senyuman 
Ada dendam yang tidak pernah padam
Pada lirik matamu ada pedang tajam yang merejam
Ohh….

Terima kasih atas pengalaman itu
Mengajak aku kembali mengenal diri 
Terpaksa lagi menyusuri jalan-jalan sepi
Masih bisakah kutemui sekuntum melati mewangi yang tidak berduri

Sebiru Hari Ini~edcOustic

Sebiru hari ini, birunya bagai langit terang benderang
Sebiru hati kita, bersama di sini

Seindah hari ini, indahnya bak permadani taman surga
Seindah hati kita, walau kita kan terpisah


reff:
Bukankah hati kita telah lama menyatu
Dalam tali kisah persahabatan Illahi
Pegang erat tangan kita terakhir kalinya
Hapus air mata meski kita kan terpisah

Selamat jalan teman
Tetaplah berjuang
Semoga kita bertemu kembali
Kenang masa indah kita
Sebiru hari ini


Seindah hari ini, indahnya bak permadani taman surga
Seindah hati kita, walau kita kan terpisah

intro

reff 2x

Seindah hari ini, indahnya bak permadani taman surga
Seindah hati kita, walau kita kan terpisah

Segenggam Tabah~Inteam

Bertali arus dugaan tiba
Menakung sebak airmata
Namun tak pernah pun setitis
Gugur berderai di pipi
Tidak ditempah hidup sengsara
Suratan nasib yang melanda
Menongkah badai bergelora
Diredah bersendirian

Bagaikan camar pulang senja
Patah sayapnya tetap terbang jua
Sekadar secicip rezeki
Buat yang sedang rindu menanti
Segenggam tabah dipertahankan
Buat bekalan di perjalanan
Kau bebat luka yang berdarah
Kau balut hati yang calar 

Telah tertulis suratan nasibmu
Derita buatmu ada hikmahnya
Terlukis senyum di bibir lesu
Tak siapa tahu hatimu
Biarpun keruh air di hulu
Mungkinkah jernih di muara
Biarpun jenuh hidup dipalu
Pasti bertemu tenangnya